Monday, February 17, 2014

Nikmat Allah.

Dulu aku selalu fikir macam mane mase depan aku. Sampai sekarang pon aku still fikir. Dulu mase zaman study aku selalu fikir ape agaknya nasib aku bile dh habos belajar, ape agaknya keje aku, aku bole ke drive kete, aku ade duit ke. Alhamdulillah  sekarang aku dh merasa kerja. Aku bersyukur dengan kerja aku sekarang, walaupun aku keje kontrak je tapi bersyukur sgt sebab duit aku xpernah putus. Allah bagi aku rezeki xputus putus. Aku boleh belanja ank2 buah aku, kakak2 aku, abang2 aku, mak aku..cuma ade rase terkilan sebab tak dapat belanja arwah abah aku. Tapi aku tetap bangga sebab kalau abah ade lagi aku sure abah akn bangga dengan aku. Aku boleh kumpul duit gaji aku. Alhamdulillah aku pandai berjimat walaupun kadang2 aku rase aku boros gila. Aku happy sebab aku boleh drive kereta arwah abah. Aku ingat dulu aku xmampu nk drive kt kl ni. Tapi aku hebat sebab aku berani hadapi semua jem kt kl ni. Bukan nak bangga tapi aku sendiri kagum dengan keyakinan yg aku sendiri tak pasti yg ade dlm diri aku. Alhamdulillah aku bahagia dengan kehidupan aku sekarang. Terima kasih ya Allah kerana hadirkan seorang lelaki yang mampu membimbing aku ke jalan yg benar. Yang mampu mengubah keegoan aku. Yang mampu bersabar dengan segala kerenah aku. Yang selalu membuat aku rase gembira. Tak semua yg kita inginkan kita akan miliki. Tapi apa yg aku miliki hari ini aku bersyukur. Aku punya keluarga yang bahagia. Yang terlalu memahami aku. Yang terlalu mengambil berat akan aku. Yang selalu menjadi kekuatan untuk aku tatkala aku rasa ingin rebah. ALLAH..lindungilah mereka ini. Berikan mereka kesihatan yg baik. Berikan mereka kebahagiaa  di dunia dan diakhirat. ALLAH...pintaku agar kau peliharakan hatiku dr sifat tercela. Terima kasih ya ALLAH... :)

No comments: