Monday, June 28, 2010

sabar dalam menempuh dugaan yang mendatang

sabar...saba..sabar...
sebab setiap orang yang bersabar adalah ciri2 orang yag beriman..
aku bersyukur kerana sepanjang 21 tahun ak hidup di atas muka bumi ini aku belum pernah lagu diuji dengan ujian yang begitu hebat...
aku pernah diduga dengan bermacam2 dugaan tetapi tidak pernah lagi hebat dugaan itu..
setiap masalah yang menimpa diri aku, aku tempuhi walaupun  kekadang aku sendiri tidak tahu samada aku boleh selesaikan atau tidak...
tetapi mak dah pesan..setiap ujian yang datang kite kene tempuhi dgn sabar..sebab itu tandanya Allah sayangkan kite..aku kene jadi orang yang tabah..dulu ak pernah gagal dalam peperiksaan di universiti..mase tu Allah saje yang tahu betapa hancurnya hati aku ini..aku sedar semua tu kesalahan aku sendiri.aku yang tak belajar sungguh2.tp ak xpernah mengesal sebab aku ade mak,abah.adik beradik, kwn2 yang sentiasa menyokong aku..
aku bangun semula..ak nekad untuk belajar..walaupun result ak x seberapa tp Alhamdulillah aku bersyukur sebab aku diberi peluang untuk sambung degree..Ya ALLAH, ak berterima kasih kepada rahmat-MU yang engkau berikan padaku..ketika aku sedang bergembira, abah pulak sakit..dugaan yang agak hebat bgku sebab abah kene potong sebelah kaki..Ya ALLAH..aku besyukur pada-MU kerana telah kembalikan kesihatan yang baik kepada abahku.kini abah memakai kaki palsu..walaupun abah xde kaki sebelah tapi abah sangat tabah dan kuat.abah hantar aku dr perak pergi ke uitm segamat..abah sangat hebat..aku nk jadi setabah abah.aku nak buktikan yang ak boleh berjaya..terima kasih semua yang telah banyak bg aku sokongan..kejayaan aku kejayaan bersama..

No comments: