Sunday, July 22, 2012

salam ramadhan

Assalammualaikum :)

Hye semua.rasenyer belum terlambat lagi untuk aku ucapkan selamat menyambut bulan ramdhan.Semoga di bulan yg mulia ini kite same-same mendapat keberkatan dari-Nya..Ni adalah ramadhan kali ke 2 tanpa abah.Sunyi memang sunyi, bile nak puasa je aku dh mula rase mcm nak nangis, sedih bile ingat kt arwah abah.Kesian kt mak sambut puasa sorang2 kt kampung.Nasib baik 1st ramadhan aku dapat jugak balik kg ngn abe atleast mak tak la rase kesunyian bersahur  and berbuka sorang2.Aku kene balik semula kt Shah Alam sbb aku amek intersesi untuk satu lagi subjek iaitu QMT, hemm sape suruh repeat kan so terpaksa la ambik time ni.Hopefully paper sem ni lulus semua and aku bole praktikal.Alhamdulillah tempat praktikal pon dah dapat.Aku dapat dekat Pj, company IT.InsyaAllah praktikal ni nak wt betol2 mane taw kalau dapat terus sambung keje kt situ lagi senang kan.Tak payah pening2 nak pikir cari keje.Semua company IT sekarang ni nakkan experience.Bagi aku, praktikal ni boleh membantu aku, walaupun kos aku xdapat nak transfer kredit praktikal mcm kos2 lain even mase diploma dulu dh pergi praktikal tp aku xnak merungut sbb aku yakin dan pasti semua ni pasti ade hikmah.InsyaAllah, lepas dh dapat keje nanti aku nak puaskan hati mak aku, balas jasa mak walaupun agak terkilan sebab tak sempat nak balas jasa abah tp aku redha sbb Allah lebih sygkan abah,mujur abah dapat rase duit anak2 yg lain cuma aku je abah tak sempat sbb aku je tgh belajar masa tu.Aku akan buktikan yang aku akan berjaya satu hari nanti.Then, barula aku pikir nak kawen.Sape tak nak kawen kan.Tp biarlah Ahmad kumpul duit dulu.Aku pon nak kumpul duit sendiri dulu sbb aku nak bile wedding aku nanti semua guna duit hasil titik peluh aku sendiri.Ok la dah jauh sangat berangan ni.Kawan-kawan, doakan agar aku berjaya ye. :)

No comments: