Thursday, August 8, 2013

Ramadhan dan Syawal

Assalammualaikum..

Ramadhan pergi syawal kembali. Terlalu cepat masa berlalu. Ramadhan kali ini terlalu cepat rasanya. Alhamdulillah ramadhan tahun ini adalah yang paling bermakna dalam hidup aku. Alhamdulillah aku dapat menunaikan solat sunat tarawikh. Walaupun tak dapat menunaikan penuh sebulan namun aku aku bersyukur sbb ramadhan kali ni banyak ajar aku erti kehidupan yang hakiki. Terima kasih ya Allah atas segala yang kau berikan padaku hari ini. Syawal tahun ni aku sambut dengan sedarhana. Baju raya aku pakai baju konvo je. Buat apa nak membazir sedangkan baju tu aku hanya pakai sekali. Raya kali juga paling bermakna buat aku. Raya kali ni aku tak dapat lagi duit raya tapi aku yang bagi duit raya. Seronok sangat sebab dapat bagi duit raya dekat mak, dekat anak2 buah. Tiada yg lebih bahagia melainkan aku melihat org yang aku sayang gembira. Allah..terima kasih atas setiap pemberian yang kau berikan padaku hari ini..Ya Allah..berikan aku kegembiraan yang berkekalan hingga akhir hayatku..jauh kan aku dari rasa benci dan dendam.

Semoga syawal akan datang lebih bermakna buatku..amin.. :)

No comments: