Monday, September 30, 2013

Khas untuk awak

Saya faham perasaan awk sebagai seorang wanita yg apabila kekasih awk tinggalkan awak sebab pergi dekat perempuan lain.
Saya tahu awak tak knl sy tp sy knl awak..saya selalu stalk awk sbb kisah cinta awak terlalu menonjol dekat fb. Kdg2 sy tahu awak terlalu happy dengan kekasih awak kn.sampai setiap perkara awak nk post gambar tp percaya lah tak semua suka. Saya ckp sbb dulu sy pon mcm tu. But now saya dah realize yg semua tu sbnrnya akn membuat ramai yg mendoaknan kehancuran hbgn kita. Lebih baik diam dah sampai masa kita jemput org ke majlis kita...

Tak pe lah awak kene kuat. Belajar dr kesilapan. Saya penah rasa sakit. Orang yg paling kita sayang berpaling tadah tetiba. Orang yg kita impikan untuk bersama tetiba bersama org lain. Itu adalah perkara yg menyakitkan. Saya harap awak buangkan ego awak kalau awak betol sygkn dia. Kalau awak yakin dia masih sygkn awak dan awak yakin dengan hubungan awak, fight berhabisan. Mmg nmpak mcm bodoh. Macam dah takde laki lain kt dunia ni tp kalau awak yakin dia jodoh awak. Go n fight for him..

Awak..dalam dunia ni Allah akan uji kita dengan ujian2 yg DIA rasa kita mampu hadapinya. Jangan tunjuk kelemahan awak. Kesilapan saya dulu ialah saya terlalu tunjuk kelemahan saya. Sampai saya tak jaga makan minum saya. Berat badan saya susut berkilo kilo. Saya faham ht wanita. Walaupun kita tak pernah bercakap hanya berkawan dlm fb tapi sy faham ape awak rasa sekarang..jgn bersedih. Mungkin apa yg berlaku ada hikmah. Ini ayat yg semua org bg dekat saya. Tapi mmg betol. Semua yg berlaku ada hikmah. Cinta saya makin hari makin bertambah. Saya belajar dr kesilapan lepas. Belajar untuk menghormati org. Belajar menjadi yg lebih baik...

Awak, jadilah wanita yg punya maruah diri. Tak perlu bgtahu semua org kt fb awak ttg hbgn awak skrg ni. Sebab tak semua kesiankn kita. Lebih ramai yg gelakkan awak. Diam lebih baik daripada bersuara.

Berdoa pada Allah agar setiap yg terjadi akan ade penyelesaiannya...

P/s:saya menulis melalui pengalaman..

No comments: