Friday, July 29, 2011

durian

assalammualaikum..
hari ni aku nak bagitaw yg aku dah reti nk makan durian n aku suke sangat durian..
haha terjakun sekejap..
acctually before ni sejak dr aku lahir2 lagi aku mmg xsuke durian,nak bau pon xboleh sampai nk termuntah..
but ahad lps mase sume adik beradik aku balik then abg ipar aku yg sorg tu mmg hantu durian dier g beli durian banyak giler..sume org dalam rumah tu pon hantu durian..aku plak dah mcm nk pengsan bau durian tu..
tp nk wt cmner kn kene lah aku ikot majority..huhu..
tetiba mak aku suh aku try rase seulas,,tengok diorg mkn mcm bes je smpai anak sedare aku yg kecik2 tu pon bkn main sakan lagi menjilat durian tu..so aku pon try lah seulas...emmm sambil tu aku ttp lbg hidung aku xnk bau dier..tetiba terase sedap pulak..mintak ag seulas...lame2 jadi sedap sampai 8 ulas aku mkn..
rupenyer baru aku paham kalau tak knl maka  tak cinta sbb before ni aku xnk pon mencuba untuk rase..
rupenyer bile dah rase barulah aku taw kenapa durian ni org panggil raja buah..sebab dier sedap sangat..heheh..so pagi tadi bgun2 tido bau durian mule2 ade jgk rase cam nk muntah tp lame2 dah ok..mak buat kuah durian cicah ngn roti or mkn ngn pulut..aku pon try..mmg sedapppp..sumpah tak tipu...
rugi lah sape yg x mkn durian tu..hahaha...

isi kuning ni la yg sedap..sedap3..

roti cicah kuah durian..sedapppp bangat..
p/s:gambar diatas dipetik dr google sbb aku mls nk transfer pic ke laptop..same je..heheh

No comments: